Používaním stránok maxivyber.sk súhlasíte s používaním cookies. Viac informácií o používaní cookies.

„Môžete mať všetko, čo chcete, ak vám na tom veľmi záleží. Môžete byť čímkoľvek a dokážete čokoľvek, ak idete cieľavedome za svojím cieľom.“
Abraham Lincoln

16 °CZatiahnutá oblačnosťZatiahnutá oblačnosťBratislava, SK
Reklama

Čo piť v horúce letné dni

Zdroj www.amerikanki.com🕔 9:00, 17. júl 2015    992x

Čo piť v horúce letné dni

Voda tvorí podstatnú časť ľudského tela a pomáha regulovať telesnú teplotu a zabraňuje prehrievaniu organizmu.

Správný pitný režim je dôležitý hlavne v horúcich letných dňoch. Znížený obsah tekutín oslabuje organizmus, čo sa prejavuje zníženou výkonnosťou, podráždenosťou, bolesťou hlavy a pri dlhšom pobyte na slnku môže nastať celkový kolaps. 
Zdravý nie je ani opačný extrém, teda nadmerný príjem tekutín. Zvyšuje krvný tlak a zaťažuje ľadviny, čím môžu vznikať opuchy nôh.
Hovorí sa, že denne by sme mali vypiť aspoň 3 litre tekutín a v horúcich dňoch aj viac. Príjem tekutín sa rozhodne nedá paušalizovať, pretože dospelý, stokilový, fyzicky pracujúci muž môže vypiť kľudne 4 litre a priemernému človeku stačí aj 1,5 až 2 l. 
Každý si vie svoj objem tekutín vypočítať podľa vzorca  "telesná výška v metroch na druhú ". Čiže žena meriaca 1,6 m by za deň mala vypiť viac ako 2,5 l tekutín (1,6 x 1,6 = 2,56).

Základom pitného režimu by mala byť hlavne čistá voda. Ak ale zatúžime po zmene, môžeme to  obmieňať.

Voda s citrónom

 

Citrónová voda je osviežujúcou alternatívou k čistej vode. Môžete vypiť pohár vody skoro ráno alebo v priebehu dňa na podporu trávenia, posilnenie zdravia hrubého čreva, zníženie bolesti a zápalu kĺbov, doplnenie telesnej soli, udržanie hladiny pH v tele a doplnenie svojej dennej dávky vitamínu C pre zvýšenie imunity. 



Mlieko


Mlieko poskytuje mnoho základných živín, ktoré vaše telo potrebuje. Má dokonalú rovnováhu vápnika, sodíka, bielkovín a sacharidov. Ale pozor, mlieko skôr nasýti ako napije a nedá organizmu dostatok tekutín. Čo ale neplatí pre materské mlieko a kojenie. 


Ľadový čaj


Ľadový čaj je obľúbený letný drink. Ak chcete zdravšiu verziu, vyrobte si ho sami. Uvarte si svoj obľúbený čaj, nechajte vychladnúť, pridajte ľad, čerstvú mätu, med a pár plátkov citrónu. Zelený čaj je jedným z najlepších a najzdravších čajov na pitie po celé leto. 

Ľadová káva


Ľadová káva v miestnej kaviarni môže obsahovať viac kalórií než bonboniéra, preto je lepšie ak si ju pripravíte sami. Základom je kávový základ, ktorý je studený. Pridávame podľa vlastnej chuti mlieko, nevyšľahanú šľahačkovú smotanu, vanilku a ľad. Dozdobiť môžete hrubo nastrúhanou čokoládou. Aj keď je lepšie piť čaj, pohár ľadovej kávy denne nebude na škodu. 

Smoothies


Smoothie je hustý, zamatovo hebký nápoj z ovocia. Nie je to džús ani ovocný koktail. Skombinovať môžeme zeleninu, ovocie, jogurt, orechy a dochutiť bylinkami. Pre lepšiu konzistenciu nepridávame vodu, ale mlieko alebo jogurt a dosladiť môžeme javorovým sirupom.

Zmrzlina


Deťom sa obyčajne nepáči predstava, že majú piť veľa vody. Ale zmrzlinu a nanuky milujú. Namiesto kupovaných výrobkov rozmixujte čerstvé ovocie a pripravte si zásobu do mrazničky na celé leto. Takáto tvorba nanukov je jednoduchá, zvládne ju každý a zapojiť do nej môžete aj deti. Namixujte si vlastný nanuk, presne podľa vlastnej chuti.


Melón


Červený melón obsahuje až 92 % vody a je to skvelý prostriedok, ktorý dokonale uspokojí vaše chute na sladké. Keď ho na chvíľu dáte do chladničky, dostanete ľadovú pochúťku na horúce letné dni. 


Najčítanejšie články